נושא ההערכה הינו נושא חשוב ומאוד משמעותי בחינוך ולרוב תלמידים לקויי למידה לא מוערכים בהתאם לעצמם.

22.5.2008

הערכת תלמידים

תחום הערכה הינו נושא מאוד חשוב וכיום ניתן יותר דגש על איך מעריכים ואפשרויות הערכה שונות ניתן מקום רב יותר להערכה חלופית אך יחד עם זאת זהו תהליך שתלוי בהנהלת ביה"ס ובמורים עצמם.
כמורת שילוב בבי"ס יסודי לא פעם אני כואבת את תחושת התלמידים שלי שנאלצים להתמודד עם מבחנים שלא מותאמים להם.
אמנם יש יותר מודעות כיום לליקויי למידה אך לא תמיד יש למורים כלים להתמודד עם התלמיד הספציפי ועם ההתאמות המגיעות לו.
אני חייבת לציין שמנסיון אישי של ילדי שעברו ועדיין הקטן בתהליך של בחינות הבגרות, יש קושי גדול באותו עניין בתחום כלומר, לדוגמה: אם לבתי היה מגיע הכתבה לבוחן ולא דאגו לכך היא היתה צריכה לשבת עם המורה בפתח הכיתה ולהכתיב לה את הבחינה כאשר כל רגע או שניים מגיע תלמיד לבקש עזרה מהמורה. אתם מתארים לכם את הסיטואציה? האם מישהו יכול להתרכז במהלך בחינה כזו? בסופו של דבר היא פשוט הפסיקה את המבחן באמצע!!! המזל היה שזו היתה בחינה פנימית של בי"ס או דוגמה נוספת טרייה יותר בני היה במתמטיקה 5 יחידות והמורה באסיפת מורים אמר שלאור ההתאמות שמגיעות לו הוא לא יצליח ברמה זו!!! כמובן שאמרתי לו שאין קשר וכו' בסופו של דבר הילד פשוט ויתר איבד את האמון במורה ובחר לרדת ל-4 יחידות.
עצוב לי שגם בתיכון וגם ביסודי אני נתקלת בתופעות דומות שבסופו של דבר הנפגע העיקרי זה התלמיד. אני חייבת לציין שיש מורים מעטים שמודעים ומבינים ובאמת נותנים לתלמידים את מה שמגיע להם מתוך הבנה ולא מתוך כורח.
אשמח לשמוע את תגובותיכם בנושא אם מחוויות אישיות ואם ממה שקורה אצלכם בביה"ס.
שולמית

אין תגובות: