נושא ההערכה הינו נושא חשוב ומאוד משמעותי בחינוך ולרוב תלמידים לקויי למידה לא מוערכים בהתאם לעצמם.

30.5.2008

חשיבות ההערכה

אני רואה את תחום ההערכה כתחום חשוב מאוד בלמידה ואולי החשוב ביותר ולא מבחינת הציון כי אם מבחינת הדרך בה עושים זאת והשפעה על התלמידים להמשך למידה יעילה. לדוגמה זהבה וייצמן ציינה בבלוג שלה התלבטות לגבי מתן הצטיינות גם לתלמידים בינוניים אני חושבת מתוך מטרה לחזק אותם ולהראות שרואים שהתאמצו והתקדמו ביחס לעצמם שזה מאוד חשוב.
אני חושבת שתלמיד מצטיין לא יושפע מכך שלא קיבל הצטיינות פעם נוספת וקיבל חבר שלאו דווקא מצטיין והתלמיד הבינוני שקיבל לגביו זה כן ישנה המוטיבציה שלו תעלה ולרוב גם מאמציו.

לאור התגובות המועטות שאני מקבלת, אני שואלת את עצמי האם אני בין המשוגעים היחידים לנושא?? האם זה לא נושא מעניין ובעיקר לאנשים כמונו שעוסקים בחינוך ובתוכנית התואר השני לומדים קורסי הערכה?

בברכה
שולמית

2 תגובות:

תמרית אמר/ה...

היי שולמית,
אני גם חושבת שנושא ההערכה הוא מורכב וחשוב וגם יכול להיות בעייתי.
איך נדע מתי חשוב לתת הערכה, או משוב או אפילו חיזוקים שהם גם סוג של הערכה ומתי זה מוגזם , מיותר ולא אפקטיבי????
תמר

shulamit אמר/ה...

היי תמר
אני מצטערת על התגובה המאוחרת, גיליתי שכנראה בהגדרות של הבלוג ציינתי משהו שלא הייתי צריכה... כל הזמן לומדים משהו חדש.
בכל מקרה, אני חושבת שאין אדם או ילד שלא זקוק לסוג של הערכה ואי אפשר לתת אותן הערכות באופן גורף לכולם כי כפי שציינת זה יכול להיות לא אפקטיבי עבור טיפוסים מסויימים.
יחד עם זאת אני חושבת שזה תפקידינו כמורים, ללמוד את תלמידינו ומהי ההערכה המתאימה לטיפוסים השונים אותם אנו מלמדים.
בברכה
שולמית