נושא ההערכה הינו נושא חשוב ומאוד משמעותי בחינוך ולרוב תלמידים לקויי למידה לא מוערכים בהתאם לעצמם.

26.5.2008

ציונים ותעודות

דבר משמח שקרה בבי"ס אתמול המורה לחשבון של מופ"ת הגיעה עם ציוני מבחני סוף השנה שערכה לכיתות א', הציונים היו מאוד טובים וגרמו לנו לתחושת גאווה כל ילדי הכיתה למעט 2 קיבלו ציונים גבוהים מאוד בין 80 ל-100.

העיסוק בתעודות החל ואתמול בישיבה אחת המורות שאלה איך לתת ציון לילד או ילדה שמקבלים התאמות כי זה לא כמו ציון לילד שלא מקבל? היא נתנה דוגמה של ילדה שלא יכולה לעשות את המבחנים בכיתה ועושה אותם בבית ומקבלת ציונים טובים מאוד, מי עושה איתה והאם היא עושה לבד אי אפשר לדעת. שאלתי את המורה האם כששואלת אותה שאלות בע"פ היא יודעת לענות וניכר שמבינה את החומר?? ענתה לי שבכלל לא!! השאלה אם כך האם מבחני בית יעילים לנו? האם יש דרך אחרת להעריך ילד כזה? מה דעתכם?

שולמית

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אני מאמינה שילדה "מיוחדת" זו לא צריכה לעשות את המבחנים בבית לבד. כנראה שהיא צריכה שתיהיה איתה מורה לחינוך מיוחד בכיתה, או לעבור לכיתה מיוחדת בכדיי להצליח ללמוד ולהפיק מכך את המירב.